Olympiastadion uudistuu stadionista elämyskeskukseksi

Ellun Kanat, Cassius ja Partners United yhteistyökumppaneiksi

23.03.2018

Uudistuvan Olympiastadionin toimintojen ja palveluiden suunnittelu on käynnissä. Ensimmäisessä vaiheessa Stadion-säätiö kilpailutti julkisena hankintana markkinointiviestinnän ja varainhankinnan kumppanuudet.

Uuden ajan Olympiastadionia rakennetaan markkinointiviestinnän osalta yhteistyössä Ellun Kanojen ja Cassiuksen kanssa. Varainhankinnan ja sponsorointiyhteistyön kumppaniksi kilpailutuksen perusteella valikoitui Partners United

Seuraavat vuoden 2018 aikana toteutettavat hankintakilpailutukset kohdistuvat Olympiastadionin ravintola- ja yleisöpalveluiden tuottajaan sekä stadionin ICT-ratkaisuihin.

”Uudistuneita sisältöjä, toimintoja ja palveluita tuotetaan niin tapahtumakävijöille kuin päivittäisille vierailijoille. Keskeistä on, että meillä on erinomaiset kumppanit toteuttamassa kanssamme uuden ajan stadionluokan palveluita Suomen suurimmalla tapahtuma-areenalla”, kertoo Olympiastadionin markkinointijohtaja Marju Paju.

Käynnissä oleva Olympiastadionin perusparannus ja uudistaminen muuntaa historiallisen vuonna 1938 valmistuneen urheilu- ja tapahtuma-areenan kansainväliseksi monitoimiareenaksi. Yleisölle, tapahtumajärjestäjille ja kaupunkilaisille rakentuu 19 290 bruttoneliötä uusia tiloja. Lisäksi katsomot, kenttäalue ja juoksuradat uudistetaan. Hankkeen kokonaislaajuus on kenttäalue ja katsomot mukaan lukien 90 000 neliötä. Perusparannus- ja uudistamishanke valmistuu vuoden 2019 loppuun mennessä. Uudistuneella Olympiastadionilla arvioidaan vierailevan vuosittain noin miljoona kävijää.